روش های تبلیغ در گوگل

روش های تبلیغ در گوگل

دو روش اصلی برای تبلیغات در گوگل وجود دارد که روش اول و مقرون به صرفه تر سئو و بهینه سازی وب سایت و روش دوم گوگل ادوردز می باشد. در روش سئو سایت بهینه سازی می گردد تا با عبارات مرتبط به زمینه فعالیت شرکت صفحه اول و جزو رتبه های اول گوگل باشد. در روش گوگل ادوردز، هزینه به گوگل پرداخت می گردد تا سایت برای عبارات کلیدی مورد نظر شما صفحه اول گوگل باشد که گوگل به ازای هر کلیک بر روی تبلیغ شما از مبلغ پرداخت شده شما کسر می نماید.

نکته: با توجه با پایین آمدن بازدهی Google Adwords با توجه به بالا رفتن تعداد رقبا و سیاست های جدید گوگل مبنی بر آنکه نمی توانید فقط محدوده ایران را برای تبلیغ خود مشخص نمایید این روش فعلا توصیه نمی گردد.

گوگل به عنوان پربازدید ترین سایت موجود یکی از بهترین سایت هایی می باشد که می توانید توسط آن تبلیغات وب سایت خود را انجام دهید که در این روش تبلیغات وب سایت شما برای کلمات جستجو شده و مربوط به زمینه فعالیت شما در نتایج جستجوی گوگل نمایش داده می شود. وب سایت شما به دو صورت در نتایج جستجوی گوگل نمایش داده می شود که روش اول به پرداخت هزینه می باشد و گوگل این روش را نتایج جستجوی پرداخت شده (paid search results) می نامد که همان طور که در تصویر بالا آمده است شما به گوگل هزینه پرداخت می نماید تا تبلیغ شما در نتیجه جستجوها نمایش داده شود که همانطور که در تصویر بالا مشاهده می نماید این تبلیغات در بالا و سمت راست نتایج اصلی نمایش داده می شود و این روش Adwords نامیده می شود. در روش دوم وب سایت شما بر روی وب سایت شما عملیات سئو و بهینه سازی وب سایت انجام می گردد تا وب سایت شما برای کلمات کلیدی مربوط به سایت شما صفحه اول گوگل باشد که گوگل وب سایت هایی را که در نتایج اصلی آن نمایش داده می شود نتایج طبیعی جستجو (organic search results) می نامد و به این عملیات سئو گفته می شود. پس تبلیغ در گوگل را می توان به دو روش ادوردز (Adwords) و سئو (SEO) انجام داد که در بخش زیرین به توضیحات هر بخش می پردازیم.

تبلیغ در گوگل از طریق ادوردز Adwords

روش های تبلیغ در گوگل

برای تبلیغ به این صورت می بایست وارد وب سایت ادوردز گوگل به آدرس http://adwords.google.com شوید و تبلیغ خود را فعال نمایید. فعال نمودن تبلیغ نیاز به کارت اعتباری معتبر ویزا کارت و یا مستر کارت و یا همچنین حساب پی پال دارد و همچنین گوگل پس از مدتی حساب شما را فعال خواهد نمود و انجام این کار نیاز به تجربه بسیار داد. در این روش شما می توانید کلمات کلیدی را برای موتور جستجوی گوگل مشخص نمایید تا زمانی که کاربر کلمه مورد نظر را جستجو نمود سایت شما در نتایج جستجو نمایش داده شود. این تبلیغ در بالا و یا سمت راست نتایج جستجوی گوگل نمایش داده می شود. پس زمانی که کاربر در موتور جستجو مطلب مورد نظر شما را جستجو نمود سایت شما جزو موارد Ad در نتایج جستجوی گوگل نمایش داده می شود.

هزینه این نوع تبلیغ به دو روش پرداخت می گردد که روش اول و مناسب ترین روش زمانی است که کاربر بر روی تبلیغ شما کلیک می نماید که هزینه کلیک از حساب شما کسر می گردد. هزینه بابت هر کلیک بسته به کلمه کلیدی می باشد در برخی از کلمات کلیدی هزینه تبلیغ در حدود 1 سنت و در برخی دیگر در حدود چند دلار نیز حتی می باشد. در روش دوم پرداخت هزینه تبلیغ به این صورت می باشد که گوگل برای تعداد نمایش معینی از حساب شما مبلغی را کسر می نماید به عنوان مثال هر 1000 نمایش سایت شما در نتایج تبلیغ 10 دلار. تبلیغ به روش ادوردز Adwords هم اکنون در ایران فیلتر می باشد و کاربران پس از کلیک بر روی تبلیغ شما نمی توانند وارد وب سایت شما شوند. اخیرا شماره تماس ها در تبلیغ در نظر گرفته می شوند تا زمانی که کاربری قصد تماس با مجموعه را داشت بتواند با رویت شماره تماس های شرکت در تبلیغات Adwords با شرکت تماس برقرار نماید. این نوع تبلیغ کماکان برای کاربران خارج از ایران بدون مشکل قابل نمایش می باشد.

در صورتی که هم اکنون جزو نتایج اصلی در صفحه اول گوگل نیستید می توانید این روش تجربه نمایید. شما در ادوردز حتی می توانید موقعیت نمایش تبلیغ را مشخص نمایید به عنوان مثال انتخاب نمایید قصد دارید تبلیغ شما در چه کشورهایی و همچنین در چه نواحی و شهرهایی نمایش داده شود. ساعات نمایش تبلیغ را نیز همچنین می توانید مشخص نمایید به عنوان مثال می توانید مشخص نمایید تبلیغ شما در ادوردز فقط در ساعات کاری نمایش داده شود.

تبلیغ در گوگل از طریق سئو SEO

روش های تبلیغ در گوگل

این روش در حقیقت بالا آوردن سایت به صورت طبیعی در نتایج جستجوی گوگل می باشد و هزینه های تبلیغی آن به مراتب پایین تر نسبت به ادوردز می باشد. در این روش هزینه ای به گوگل پرداخت نمی گردد بلکه اصول و قواعد سئو رعایت می گردد تا سایت در موتور جستجوی گوگل برای کلمات کلیدی مورد نظر وب سایت بالا باشد. برای آنکه سایت در نتایج جستجو به صورت طبیعی بالا باشد می بایست در سایت اصول و قواعد سئو رعایت گردد و سایت به صورت منظم به روز رسانی گردد. همچنین برای وب سایت می بایست بک لینک سازی انجام گردد تا رنک وب سایت در موتور جستجوی گوگل بالا رود. امروزه این روش یکی از بهترین روش های تبلیغات در اینترنت می باشد و هزینه های مربوط به آن به مراتب پایین تر از سایر روش های تبلیغات اینترنتی می باشد. همچنین دائمی بودن از دیگر ویژگی های این روش می باشد و در صورتی که اصول و قواعد سئو به درستی رعایت گردد و بر روی وب سایت فعالیت مناسبی انجام شود وب سایت همیشه در موتور جستجو نمایش داده می شود.

سئو و بهینه سازی وب سایت که در نهایت منجر به نمایش وب سایت شما در نتایج طبیعی جستجوی گوگل می شوددر چند فاز متفاوت می بایست انجام گردد که در بخش زیر به آن اشاره می شود.

  • رعایت اصول سئو در وب سایت و طراحی سایت با آخرین متد و قواعد سئو
  • به صورت منظم و دوره ای در سایت شما می بایست مطالب و محتوای جدید و مفید و همچنین مورد نیاز کاربران شما بارگذاری گردد.
  • بک لینک سازی برای وب سایت به منظور افزایش رتبه وب سایت در موتورهای جستجو به روش کلاه سفید
  • استمرار بک لینک سازی و تولید محتوا برای همیشه در وب سایت
  • استفاده از شبکه های اجتماعی جهت افزایش بازدید و اعتبار شغلی مجموعه
  • استفاده از سایر روش های تبلیغاتی برای جذب بازدید کنندگان بیشتر و افزایش اعتبار برند و برندینگ برای وب سایت